Page 21 - Konstrukcje Stalowe Nr 133
P. 21

Dyskusja Redakcyjna

Marketing w branży konstrukcji stalowych

Niżej prezentujemy wypowiedź Andrzeja Mochonia, Prezesa Zarządu Tar-                   posiadamy informacje na temat kultury, w której jesteśmy zakorzenieni. Zatem mo-
gów Kielce S.A., nt. będący przedmiotem zamieszczonej obok dyskusji                    żemy podejmować intuicyjne decyzje. Na rynku międzynarodowym każda decyzja
redakcyjnej. Ta forma wypowiedzi podyktowana została niemożnością,                     powinna być poprzedzona gruntownymi badaniami.
z przyczyn obiektywnych, wzięcia bezpośredniego udziału w dyskusji.
                                                                                          Doskonałym miejscem do przeprowadzenia badań marketingowych, czy ankiet
   TK jako inwestor, a dziś użytkownik obiektów targowych, gdzie występuje             na określonej grupie klientów – także tych zagranicznych – są zatem targi branżo-
znaczny udział konstrukcji stalowych, z pełną świadomością dokonał wyboru tego         we. Myśląc o efektywnym wykorzystaniu targów jako narzędzia marketingu, warto
rodzaju materiału kierując się kwestią swobody kształtowania konstrukcji, jego         więc nie tylko zbudować ciekawą ekspozycję, zaplanować „eventy” zachęcające
wytrzymałości, adaptacji, estetyki, funkcjonalności. Wpływ na nasze decyzje miały      do jej odwiedzenia, ale również przygotować precyzyjny plan pozyskiwania infor-
zarówno zaproponowane przez projektanta rozwiązania, jak i czas realizacji inwe-       macji w trakcie targów. Doświadczenia wielu firm uczą, że targi mogą być znako-
stycji. Istotną rolę odegrały koszty zarówno samej konstrukcji, jej montażu, jak i te  mitym miejscem prowadzenia badań pomocnych w pracy nad produktem, wizerun-
związane z procesem wykonawczym, który zdawał się być najkorzystniejszy. Czas          kiem marki, relacjami z dostawcami, itd.
realizacji naszych inwestycji był bowiem rekordowy.
                                                                                          Rodzaje badań marketingowych podczas targów: wizerunków marki/firmy,
    Znaczenie badań marketingowych drastycznie wzrosło w ostatnich czasach.            ofert firm konkurencyjnych, materiałów informacyjnych, potrzeb i oczekiwań
Niegdyś na rynku było tylko klika marek, a w telewizji pokazywały się pojedyncze       klientów oraz partnerów handlowych.
reklamy. Wówczas poznanie potrzeb konsumentów nie miało tak wielkiego znacze-
nia. Wszystko, co zostało wypuszczone na rynek, zostawało przez niego wchłonięte.         Wśród narzędzi promocyjnych jest wiele sprawdzonych metod, form, zwyczajo-
                                                                                       wo uznawanych już za rutynowe, ale nadal niezbędne dla utrzymania właściwych
   Dziś na rynku działa wiele konkurencyjnych firm, a to oznacza, iż klienci mogą      relacji uczestników każdego biznesu. Wysoki koszt czasu pracy kadry decyzyjnej,
przebierać pomiędzy wieloma substytucyjnymi produktami. W takich warunkach             szybkie tempo życia sprawiają, że poszukiwane są takie środki, które ułatwią, przy-
niezbędne jest właściwe pozycjonowanie i promowanie produktów, a badania mar-          bliżą kontrahentów. Łatwość komunikacji poprzez internet, telefon, skype, telekon-
ketingowe są narzędziem pozwalającym na określenie nowych strategii pozycjono-         ferencje zbliża uczestników biznesu. Nadal jednak „face to face” pozostaje formą
wania oraz promowania produktów.                                                       niezastąpioną w relacjach szczególnie z nowymi kontrahentami. I tu wykorzysty-
                                                                                       wane są spotkania skumulowane w jednym miejscu, w jednym czasie – taką możli-
   Warto zauważyć, iż do wzrostu znaczenia badań marketingowych przyczyniają           wość stwarzają targi, spotkania, konferencje, seminaria im towarzyszące. To wielki
się także dynamiczne zmiany w otoczeniu ekonomicznym, politycznym, prawnym             potencjał spotkań, kontaktów, wymiany opinii, konfrontacji rozwiązań. Nie można
oraz technologicznym. Poznanie otoczenia jest niezębne do uniknięcia porażki ryn-      także nie zauważyć, że korzyści z targów są dwustronne, zarówno dla wystawcy,
kowej. Współcześnie wiele czynników, od których zależy sukces firmy i produktu         jak i dla zwiedzających. Ci ostatni w jednym czasie i miejscu mogą porównać peł-
znajduje się poza kontrolą przedsiębiorstwa. Znajomość tych czynników pozwala          ną gamę produktów. Wystawcy natomiast mogą uzyskać wiele potrzebnych firmie
zminimalizować ryzyko wprowadzania nowych strategii, czy też produktów.                informacji na temat rynku – np. dzięki przeprowadzeniu badań marketingowych,
                                                                                       czy ankiet na określonej grupie klientów. Mówię to z doświadczenia własnego, ale
   Pęd współczesnego świata przyczynia się także do złożoności zachowań konsu-         i w oparciu o opinie kilkunastu tysięcy Wystawców jakich gościmy każdego roku
mentów. Przenikanie kultur, czy też sezonowa moda to tylko niektóre aspekty, które     w Kielcach, kilkuset tysięcy odwiedzających, uczestników wspomnianych spotkań.
należy zbadać.                                                                         Niebagatelna rolę odgrywa oczywiście przygotowanie się do tych wydarzeń, tak by
                                                                                       zawarty w nich potencjał należycie wykorzystać.
   Należy zauważyć, że firmy co raz częściej działają w środowisku międzynaro-
dowym. Zapewnia im to większe możliwości sprzedaży, ale jednocześnie łączy się            Podczas targów można też sprawdzić bezpośrednio, w jakim stopniu klienci za-
z większym ryzykiem ze strony konkurentów i substytucyjnych produktów. Ponadto         interesowani są naszym produktem i jaka jest ich opinia o firmie. Targi są oczywi-
wymaga od firm dokładnego poznania środowiska kulturowego. I obecnie właśnie           ście także okazją do premierowych pokazów rynkowych nowości.
tu badania marketingowe odgrywają kluczową rolę. Działając na rynku rodzimym

                                                                                       StaRo GmbH specjalizuje się w handlu wyrobami stalo-
                                                                                       wymi w I i II gatunku na całym świecie, wykorzystując do
                                                                                       tego zespół fachowych pracowników.
Handel stalą                                                                           Za sukcesem StaRo stoi wieloletnia praktyka rynkowa.
   – od 40 lat na rynku                                                                Wszyscy pracownicy mają doświadczenie w branży sta-
                                                                                       lowej, a w szczególności w handlu rurami.
                                               Nasz oddział w Polsce                   Firma zajmuje się również handlem blachami, kręgami
                                               znajduje się w Szczecinie               i taśmami, a także profilami i innymi wyrobami hutniczy-
                                               ul. T. Firlika 19                       mi, ze stali i innych metali. W dziale rur stalowych oferu-
                                               tel./fax +48 91 421 70 93               jemy kompletny asortyment: rury bezszwowe, ze szwem,
                                               tel. +48 660 409 687                    jak również profile zamknięte, w gatunku S235 i S355,
                                                                                       długości handlowe i na wymiar, z możliwością piaskowa-
                                                   +48 517 220 018                     nia i malowania, oraz pokrywania polietylenem.
                                               r.bejger@staro-gmbh.de                  Sprzedażą rur zajmuje się nasz oddział w Eicklingen, biuro
                                               d.markiewicz@staro-gmbh.de              w Hamburgu specjalizuje się w sprzedaży i zakupie mate-
                                               www.staro-gmbh.de                       riałów i upłynnień magazynowych.
                                                                                       Nasze produkty pochodzą w większości z dużych centrów
                                                                                       serwisowych Unii Europejskiej. Magazyn firmy StaRo
                                                                                       w Duisburgu obsługuje naszych klientów z Niemiec i Euro-
                                                                                       pdyie.,Ksrąajoebpsołuzgaiewuaronpeedjsrkoigeą, jwakoPdankąisptrazne,zBpaonrgtlwadAensztwcze2yrpI1nii-.
                                                                                       czerwiec 2015  3(134)
   16   17   18   19   20   21   22   23   24   25   26