Page 20 - Konstrukcje Stalowe Nr 133
P. 20

Dyskusja Redakcyjna

my. Rodzą się pytania – kto ma to kreować,      mostów o małej rozpiętości drewnianych, żel-       – K. Walarowski: – Na pewno w dużych
zarządzać tym, wreszcie, za to płacić?          betowych, łatanych, w fatalnym stanie. Aż się    firmach, korporacjach rzecz ma się dobrze.
                                                prosi by wkroczyły tam konstrukcje stalowe.      W innych zapewne różnie to bywa.
  – K. Walarowski: – Odpowiedź na te py-        Bodaj Mostostal Warszawa buduje pierwszy,
tania jest pozornie prosta: – To powinna robić  kompozytowy most o rozpiętości 30 m. Jeśli         – A. Niewiadomski: – W firmach, w których
Izba, za pieniądze swoich członków. Diabeł      to przedsięwzięcie się powiedzie, to ktoś na     żyje się tu i teraz, gdzie najdłuższym horyzontem
tkwi jednak w szczegółach. Kto i ile ma do      mostach o małej rozpiętości może podzięko-       czasowym jaki się ogarnia jest rok, świadomość
tego worka wrzucić, czy po równo, czy za-       wać stali.                                       marketingowa jest oczywiście żadna. To dotyczy
leżnie od wielkości firmy? Kto będzie akcep-                                                     firm średnich i małych. Ten sposób postępowa-
tował program takiej promocji, jak osiągnąć       – K. Walarowski: – Było wiele materia-         nia w firmach dużych jest nie do pomyślenia.
konsensus? Wiele inicjatyw, rodzących się       łów, które w różnych dziedzinach miały wy-
w różnych organizacjach samorządowych,          przeć stal. I to się nie stało. Byłbym spokojny    • Jak Państwo postrzegacie przyszłość
wykoleja się na szczegółach. Wszyscy zga-       o przyszłość stali.                              w obszarze marketingu w branży konstrukcji
dzają się z koncepcją ogólną, a potem nie                                                        stalowych?
można dojść do porozumienia.                      – L. Ceran: – W przeszłości czynnikiem
                                                determinującym to czy budować w stali, czy         – A. Niewiadomski: – Jeżeli świadomość
  – K. Heidrich: – Mamy targi Autostrada        w żelbecie był problem antykorozji. Postęp       marketingowa firm branży nie będzie rosła,
Polska. Wystawianie się na nich przez firmy     w chemii i technologiach antykorozji sprawił,    nie będzie ona kreowała rynku, to czeka ją
branży konstrukcji stalowych, to naprawdę       że ten czynnik stracił na znaczeniu...           stagnacja, stanie w miejscu. Branża nie może
kapitalna rzecz. Tam przedstawiciele firmy                                                       jedynie reagować na wyzwania, ona musi za-
mogą się jednego dnia spotkać z 15. poten-        – K. Heidrich: – …nie zapominajmy tak-         cząć również kreować rzeczywistość.
cjalnymi klientami. Gdyby chcieli to zrobić     że o ogromnym postępie w zabezpieczeniach
poza targami, zajęłoby to mnóstwo czasu         przeciwogniowych stali.                            – K. Heindrich: – Wzrost świadomości
i pochłonęło koszty większe niż poniesione                                                       marketingowej nieuchronnie wiąże się z kre-
na wystawienie się na targach. Namówić jed-       – L. Ceran: – Dziś inwestor oczekuje co        acją rzeczywistości. Niektórzy czynią to, nie
nak firmy do udziału w tej imprezie, to droga   najmniej 5. lat gwarancji na zabezpieczenia      mając świadomości, że kreują rzeczywistość.
przez mękę. Naprawdę trudno zrozumieć tego      antykorozyjne. Często w przetargach otrzy-       Dzieje się tak gdy np. wykonawca zmienia ele-
typu zachowania.                                muje się dodatkowe punkty gdy te gwarancje       menty zamówienia na, z różnych względów,
                                                przedłuży się do 10. lat. Jest jeszcze nieroz-   bardziej korzystne – nowocześniejsze, tańsze.
  • Mówimy o obszarach budownictwa,             strzygnięty przetarg na południową obwodnicę
w których pozycja stali jest ugruntowana.       Warszawy, gdzie oferenci mogli zapropono-          – T. Wojciechowski: – Zarządzanie marke-
Mówiliśmy o budownictwie mieszkaniowym,         wać gwarancję na główne obiekty inżynierskie     tingowe występuje i dzisiaj tylko, że w różnym
w którym konstrukcje stalowe są nieobec-        na 20 lat. Wszyscy tyle zaproponowali aby        zakresie, czasami jest stosowane nieświado-
ne. Ale takich obszarów gdzie konstrukcje       zdobyć kontrakt. Ostra gra.                      mie. Ci, którzy nie wejdą w pełnym zakresie
stalowe mogłyby znaleźć swoje miejsce jest                                                       na wyższy poziom rozwoju firmy jakim jest
więcej. Proszę pojechać na prowincję. Setki       • Jak wygląda poziom świadomości mar-          zarządzanie marketingowe, może nie upadną,
                                                ketingowej managementu firm branży kon-          ale zostaną w tyle.
                                                strukcji stalowych?
                                                                                                   • Dziękujemy za rozmowę.

                                                                                                 Elektrownia Sostanj, Słowenia,
                                                                                                 600 MW, 12 500 t

                                                Zakład przeróbki mechanicznej węgla
                                                „Bogdanka S.A.", Polska, 8430 t

20

    czerwiec 2015   3(134)
   15   16   17   18   19   20   21   22   23   24   25