Page 4 - Konstrukcje Stalowe Nr 133
P. 4

W Numerze

Spis treści                      Rynek budowlany  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  . 3, 6

Marketing                            Transport napędza inwestycje
w branży
konstrukcji                      Eksport budownictwa  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  . 8–9
stalowych
                                     Czas eksportu myśli
                      strona 16
                                 Zamówienia publiczne  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  . 10–11
Małe jest piękne
                                     Czekając na nową ustawę
Firma, będąca własnością
Zbigniewa Marczaka,              Koniunktura  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  . 14–15
jest przedstawicielstwem
generalnym                           Trudne czasy w budownictwie dobiegają końca
zachodnioeuropejskich
firm produkujących               Dyskusja redakcyjna  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  . 16–21
maszyny do obróbki
metali.                              Marketing w branży konstrukcji stalowych

                      strona 24  Wydarzenia  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  . 22–23

                                     Budownictwo w Polsce

                                 Małe i średnie firmy  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  . 24–25

                                     Małe jest piękne

                                 Panorama firm  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  . 28–31

                                     Silna obecność na rynkach zagranicznych
                                     Nowe umowy Balcke-Dürr w Polsce

                                 Z życia Izby  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  . 32–43

                                 Posiedzenie władz Izby                         Wizyta Polskiej Izby Konstrukcji Stalowych

                                 Konkurs „Konstrukcja stalowa-Realizacja roku”    w Voortmanie

                                 Stary adres, nowa strona                       Promotech z Nagrodą Prezydenta RP

                                 Konferencja Techniczna w Cedzynie k/Kielc      Autostrada Polska 2015

                                 VI Mistrzostwa Polski w piłce nożnej branży    Piękno i funkcjonalność mostów

                                    energetycznej oraz konstrukcji stalowych

                                 Prawo  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  . 44–45

                                     Patologie rynku – dumping cenowy

                                 Pozyskiwanie funduszy unijnych  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  . 46–47

                                     Zasady przyznawania dofinansowań ze środków Unii Europejskiej

Silna obecność                   Metody zarządzania  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  . 48–49
na rynkach
zagranicznych                        Jak skutecznie restrukturyzować firmę – studium przypadku

Vistal sp. z o.o.                Felieton  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  . 50
z siedzibą w Gdyni
powstała w 1991 r.                   Szansa na sukces

                      strona 28                                          Teksty nie umieszczone w spisie treści mają charakter reklamowy lub sponsorowany

Résumé                           The leading subject of the June         struction branch presents optimi-        The “Events” section reports on
                                     issue of „Steel Constructions”      stic prospectives for the coming       what has recently taken place in the
                                 is the future of the Polish steel con-  years.                                 Polish construction sector and the
                                 struction branch. Deliberating over                                            extensive “Chamber” section informs
                                 the subject we analyze the factors        The participants of the editorial    on the latest achievements of the Po-
                                 determining the branch’s future. In     discussion entitled “Marketing in      lish Chamber of Steel Constructions.
                                 the interview published on our pa-      the Steel Construction Branch” con-    The section “Law” mentions the ills
                                 ges, the deputy infrastructure and      template to what extent the branch     of the construction market, and the
                                 development minister anticipates        management professionalism is li-      section “UE Fund Raising” describes
                                 prosperity of the construction sec-     kely to allow for taking advantage of  the methods of using the funds by
                                 tor on the internal market within       the expected prosperity effectively.   companies. The articles in the “Firm
                                 the next 7 years. The representative    In general the coming years seem       View” section show clearly that par-
                                 of the Domestic Chamber of Com-         to be advantageous for the Polish      ticular firms operating in our branch
                                 merce discusses great opportu-          steel construction branch, though      are doing very well on the market. We
                                 nities for our construction export,     the companies’ management do not       also mention the issue of innovative-
                                 including the steel construction        share the attitude. The phenomenon     ness in Poland as well as the methods
                                 branch. The article analyzing the       is not surprising in our branch – the  of managing the companies operating
                                 current situation on the steel con-     situation is usually much better that  in the steel construction branch.
                                                                         the spirit.

4

           czerwiec 2015        3(134)
   1   2   3   4   5   6   7   8   9