Page 20 - Konstrukcje Stalowe Nr 127
P. 20
25 lat markowych krat W Niepołomicach, podkrakowskiej miejscowości, której historia sięga początków Państwa Polskiego, w jednej z najbardziej uprzemysłowionych gmin zlokalizowana jest fi rma STACO Polska Sp. z o.o. W maju br. będzie uroczyście obchodziła ćwierćwiecze działalności – od 1989 roku jest obecna na rynku krajowym i międzynarodowym, można powiedzieć, że jest dzieckiem transformacji ustrojowej, skoro liczy tyle lat, co uzyskanie suwerenności przez Polskę. Jest jednym z największych producentów szerokiego wachlarza krat pomostowych i stopni schodów w Europie. Sprofilowana oferta Wieloletnie doświadczenia spowodowały, że produkty STACO Polska znajdują wszechstronne zastosowanie zarówno w  budow- nictwie ogólnym jak i przemysłowym, zwłaszcza w takich branżach jak energetyczna, chemiczna, przetwórstwa ropy naftowej, stocznio- wa, przetwórstwa spożywczego czy metalurgiczna. Wyroby STACO stosuje się również powszechnie na platformach wydobywczych i w oczyszczalniach ścieków. Ponadto kraty, stopnie i inne produkty fi rmy są oryginalnymi elementami nowoczesnej architektury, czego dowodem może być fasada biurowca spółki. STACO Polska poleca: ł kraty wciskane – wykonywane z płaskowników nośnych i po- przecznych, dzięki swym walorom estetycznym i wytrzymało- ściowym (płaskowniki nośne nawet do 150 × 5 mm) stanowią dobre rozwiązanie dla każdego rodzaju obiektu; ł kraty zgrzewane – składające się z  płaskowników nośnych oraz poprzecznych prętów, są odporne na trudne warunki eks- ploatacyjne typu wibracje podłoża czy duże zanieczyszczenie chemiczne otoczenia; znajdują zastosowanie głównie w  bu- downictwie przemysłowym, w trudnych w budowie konstruk- cjach, np. na pochyłych ciągach komunikacyjnych; ł kraty profi lowane – stanowiące alternatywę dla tradycyjnych krat pomostowych wciskanych i  zgrzewanych, poszczegól- ne typy różnią się górną powierzchnią, dobrze odprowadzają wody deszczowe; wszechstronne zastosowanie np. jako tzw. ławy kominiarskie, na pomostach oczyszczalni ścieków, pokry- ciach kanałów, jako podesty na rusztowaniach; ł kraty architektoniczne – łączące w  sobie zarówno funkcjo- nalność jak i efektowny wygląd zewnętrzny, wśród nich najbar- dziej popularne są kraty fasadowe (żaluzyjne) oraz kraty z wy- ł usługi cynkowania ogniowego; pełnieniem z drewna bądź tworzywa sztucznego; wszystkie te ł usługi malowania proszkowego; produkty służą niekonwencjonalnym zastosowaniom architek- ł usługi cięcia wzdłużnego blach z kręgów. tonicznym; STACO przyjmuje zamówienia na wykonania nietypowe oraz kraty o skomplikowanych kształtach, których realizacja wymaga dostarcze- nia rysunków projektowych. Z kolei wiele typowych produktów znaj- duje się w fi rmowych magazynach – mogą być sprzedawane od ręki. ¥wiatowe rynki W ramach przejęcia fi rmy przez holenderską Grupę Kapitałową ROTO nastąpiła unifi kacja wszystkich fi rm należących do holdingu, m. in. zmieniono ich nazwy na STACO z dołączeniem kraju pocho- dzenia. Ta zmiana to niejako drugie narodziny przedsiębiorstwa pod nazwą STACO Polska Sp. z o.o. Jedno się jednak nie zmieniło; pozo- stała szczególna dbałość o jakość zarówno produktów, jak i relacji z klientami, innymi słowy indywidualne podejście do każdego z nich. Efektem są stale rosnące obroty, na które w ponad 80% składa się eksport do niemal wszystkich krajów europejskich. Produkty STACO rokrocznie trafi ają do ponad 25 państw, w tym także położonych na wschodzie: Krajów Nadbałtyckich, Białorusi, Ukrainy oraz Rosji. Miały ł schody kręte – wykonane w wersji prawo- lub lewoskrętnej, miejsce także kontrakty z tak odległymi państwami jak Arabia Sau- stosowane tam, gdzie jest mało miejsca u podstawy montażu; dyjska czy Oman, niemniej główne rynki zbytu to Rosja, Niemcy, Cze- ł stopnie schodów – dostępne ze wszystkich typów krat pomo- chy, Finlandia i Szwecja. stowych, dzięki czemu można wykonać cały ciąg komunikacyj- – Żyjemy głównie z eksportu, zatem nie przypadkiem uważamy na- ny (pomosty i klatki schodowe) z jednego typu krat; szą fi rmę za ambasadora polskiej gospodarki i to nie tylko z racji przy- ł kraty z  tworzywa sztucznego wzmocnione włóknem szkla- znania nam trzykrotnie tytułu o tej nazwie przez Business Centre Club, nym z różnych typów żywic stanowią uzupełnienie oferty fi rmy; którego jesteśmy członkiem, czy posiadania w  nazwie słowa Polska.
   15   16   17   18   19   20   21   22   23   24   25