Page 36 - Konstrukcje Stalowe Nr 126
P. 36
INFORMACJE Rys. 3. Prze krój po dłuż ny no wa tor skie go roz wią za nia kon struk cji mo stu Rys. 4. Prze krój po przecz ny mo stu z ze spo lo ną pły tą jezd ni no most. Sta lo we słu py fi la rów mo stu za stą - ka jest od chy lo na o kąt 68°, ze wnętrz na o kąt cień szej. Bla chy środ ni ka zo sta ły ze wzglę - pio no żel be to wy mi o sta łej gru bo ści (rys. 3). 71° (rys. 4). Wy sta ją ca z obu stron pły ta jezd - dów sta tycz nych do wy so ko ści 2,30 m po gru - Po zo sta wio no też środ ko we słu py pod po- ni jest pod par ta na bel kach po dłuż nych. bio ne. Skrzyn kę po dzie lo no na trzy jed nost ki ro we po chy lo ne pod ka tem 57°. Rów nież Ja ko pod par cie tej pły ty mię dzy ra mio na mi trans por to we, dwie czę ści bocz ne i jed ną roz pię tość przę seł jak i ich wy so kość są pra - skrzyn ko we go dźwi ga ra sta lo we go wsta wio - część den ną. Bla chy środ ni ka są usztyw nio ne wie do sto so wa ne do roz wią za nia kon kur so - no bel kę po dłuż ną. Ze wnętrz ne bel ki po dłuż - trze ma, a bla chy dna sied mio ma że bra mi tra - we go (z wy jąt kiem przę sła środ ko we - ne jak i bel ka środ ko wa ma ja prze krój dwu te - pe zo wy mi (rys. 5). Sto sow nie do gru bo ści go) 70,00 – 99,30 – 93,85 – 80,50 m. W od - owy o wys. 800 mm i opie ra ją się na za strza - ma te ria łu na kon struk cję sto so wa no stal ga tun - nie sie niu do roz pię to ści 99,30 m przy wy so - łach. ku S355 J2÷N, S355 K2÷N wg EN 10025-2 ko ści kon struk cji mo stu 4,95 m smu kłość l/h Po przecz ny sys tem no śny tych be lek to za - i stal S 355 NL wg EN 10025-4. Kon struk cję wy no si 20,1. strza ły, ra mio na skrzyn ki sta lo wej i cię gna mo stu o cał ko wi tej dłu go ści 423,50 m po - Ze wzglę du na przy ję cie sta łej wy so ko ści w ze spo lo nej żel be to wej pły cie jezd ni. Za - dzie lo no na 26 czę ści o dłu go ści do 26,00 m. kon struk cji przę seł pier wot nie pla no wa ne strza ły ze wnętrz ne są wy ko na ne z rur ∅ 406 × Za leż nie od gru bo ści blach cię żar tych czę ści sko sy przy po chy łych słu pach fi la rów nie by - 14 mm, we wnętrz ne z rur ∅ 244,5 × 14 mm, do cho dził do 96 T, któ re spe cjal nym trans - ły po trzeb ne. Na to miast na le ża ło roz wią zać a cię gna są wy ko na ne z prę tów gwin to wa nych por tem do star czo no na miej sce mon ta żu mo - mo no li tycz ne po łą cze nia po chy łych słu pów z sys te mem złą czek gwin to wa nych SAS 500. stu. Ca ła kon struk cja wy ko na na w wy twór ni żel be to wych z kon struk cją przę sła. Przy za - Ze spo lo na pły ta ma zmien ny prze krój wa ży ła ok. 4800 T. pro po no wa nym no wa tor skim roz wią za niu o gru bo ści 55 cm nad ra mio na mi sta lo wej osią gnię to ko rzy ści eko no micz ne. Ma sa sta li skrzyn ki, 32 cm w ob sza rze mię dzy ni mi mo gła być w sto sun ku do roz wią za nia kon - i 22 cm w ob sza rze wspor ni ków. Przy ję ty kur so we go zmniej szo na o ok. 50%. spo sób mon ta żu, mak sy mal ne wy mia ry i cię - Po przecz ny prze krój kon struk cji mo stu, żar ele men tów ze wzglę du na trans port okre - we dług no wa tor skie go roz wią za nia, skon - śla ły wy mia ry po szcze gól nych od cin ków stru owa no na stę pu ją co: or to tro po wa pły ta kon struk cji dźwi ga ra skrzyn ko we go. Ze zo sta ła za stą pio na przez pły tę żel be to wą wzglę du na przy ję ty spo sób mon ta żu me to dą o kon struk cji ze spo lo nej; sze ro kość sta lo wej wzdłuż ne go na su wu przę seł mo stu, by ła wy - kon struk cji skrzyn ko wej zmniej szo no do ma ga na więk sza gru bość blach pa sa dol ne go 11,0 m a bo ki skrzyn ki od chy lo no na ze - w ob sza rze wpro wa dza nia ob cią że nia. Sze ro - wnątrz – sze ro kość niec ko wej skrzyn ki u gó - ka bla cha den na ze wzglę dów sta tycz no -kon - Rys. 5. Prób ne ze sta wia nie czę ści mo stu w wy - ry wy no si 14,0 m. We wnętrz na bla cha środ ni - struk cyj nych mu sia ła być wy ko na na z bla chy twór ni 36 luty 2014 1(126)