Polska Izba Konstrukcji Stalowych

Podstawowym celem działania PIKS jest promocja, reprezentacja oraz ochrona interesów i kształtowanie pozytywnego wizerunku firm członkowskich Izby.

  • English
  • Polski

Aktualności branżowe

11-06-2019

XIII Konferencja Naukowo-Techniczna Polskiego Stowarzyszenia Korozyjnego

XIII Konferencja Naukowo-Techniczna Polskiego Stowarzyszenia Korozyjnego “Współczesne technologie przeciwkorozyjne” – 21–23 października 2019 r., Hotel WINDSOR, Jachranka.

Polskie Stowarzyszenie Korozyjne organizuje kolejną Konferencję Naukowo-Techniczną „Współczesne technologie przeciwkorozyjne”. Konferencja odbędzie się w Hotelu Windsor w Jachrance. Coroczne konferencje PSK umożliwiają zdobycie wiedzy w zakresie nowych materiałów i technologii przeciwkorozyjnych stosowanych w różnych gałęziach przemysłu, zapoznanie się z wynikami badań prowadzonych w dziedzinie ochrony przed korozją a może, przede wszystkim, wymianę doświadczeń między inwestorami, projektantami, kadrą naukową, wykonawcami prac przeciwkorozyjnych i producentami materiałów.

Potwierdzeniem uczestnictwa w konferencji będzie wydane na zakończenie ZAŚWIADCZENIE. Konferencja może być traktowana również jako szkolenie zwiększające i aktualizujące wiedzę personelu akredytowanych laboratoriów badawczych. Podczas konferencji prezentowane będzie praktyczne podejście do zagadnień korozji i ochrony przed korozją w następujących sesjach:

  • Powłoki ochronne i infrastruktura
  • Przygotowanie powierzchni pod powłoki
  • Energetyka i sieci przesyłowe
  • Korozja i ochrona żelbetu
  • Maszyny
  • Ciekawe przypadki i problemy inspektorów nadzoru
  • Ochrona elektrochemiczna
  • Przegląd wybranych konferencji międzynarodowych oraz rozporządzeń dotyczących korozji.

Co roku w konferencji bierze udział około 200 znakomitych specjalistów w dziedzinie antykorozji oraz osób pragnących rozszerzyć swoją wiedzę na ten temat, którzy z racji swej pozycji zawodowej podejmują decyzje w tym zakresie.

Wciąż możliwe jest przygotowanie posteru lub odpłatne zareklamowanie swojej firmy w formie prezentacji lub pokazu.

Polskie Stowarzyszenie Korozyjne zainicjowało konkursu na najlepsze prace inżynierskie, magisterskie i doktorskie z dziedziny korozji i ochrony przed korozją, który jest organizowany od 2008 r. Rozstrzygnięcie konkursu prac z 2017 i 2018 roku i przyznanie nagród odbędzie się podczas Konferencji w Jachrance.

Terminy i opłaty

Nadsyłanie tytułów i krótkich streszczeń referatów (w języku polskim i angielskim) do 30.06.2019 r.

Nadsyłanie pełnych tekstów referatów do 30.08.2019 r.

Zgłoszenie uczestnictwa z promocją cenową do 10.07.2019 r.

Ostateczny termin zgłoszenia uczestnictwa do 15.09.2019 r.

Członkowie PSK

OPCJA 1. 1 550 zł netto (zgłoszenie do 10.07.2019 r.)

OPCJA 2. 1 800 zł netto (zgłoszenie od dnia 11.07.2019 r.)

Osoby nie będące członkami PSK

OPCJA 3. 1 900 zł netto (zgłoszenie do 10.07.2019 r.)

OPCJA 4. 2 300 zł netto (zgłoszenie od 11.07.2019 r.)

OPCJA 5. Osoby wygłaszające referat: rabat 100 zł netto

OPCJA 6. Dopłata do pokoju 1-osobowego: 300 zł brutto

Serdecznie zapraszamy do uczestnictwa i skorzystania z możliwości wysłuchania referatów, dyskusji, spotkania z naukowcami i praktykami. Więcej informacji, program, rejestracja: https://psk.org.pl/konferencje-psk2/psk-jachranka-2019

Polskie Stowarzyszenie Korozyjne jest organizacją pozarządową, istniejącą od 1991 roku. Jego głównym celem jest stworzenie platformy porozumienia między wszystkimi osobami zainteresowanymi problemami korozji i antykorozji. PSK jest członkiem Europejskiej Federacji Korozyjnej (EFC) oraz Światowej Organizacji Korozji (WCO).

Link do informacji i rejestracji: https://psk.org.pl/konferencje-psk2/psk-jachranka-2019

Link do strony hotelu: http://windsorhotel.pl/

17-01-2019

Konferencja Specjalistów Logistyki pod patronatem Polskiej Izby Konstrukcji Stalowych

Polska Izba Konstrukcji Stalowych wraz z czasopismem Konstrukcje Stalowe zaprasza wszystkich do udziału w Konferencji Specjalistów Logistyki, która odbędzie się 14-15 marca 2019 w Warszawie.

Organizatorem wydarzenia jest JARTOM Real Estate, firma doradztwa na rynku nieruchomości logistycznych.

Złotym Sponsorem Konferencji jest WiSeNe,  specjalista od monitorowania dachów wielkopowierzchniowych.

Tematem przewodnim Wydarzenia jest odpowiedź na pytanie jak odróżnić „ziarno od plew” przy zakupach usług i produktów związanych z użytkowaniem hal magazynowych i produkcyjnych. Prelegenci na podstawie realnych studiów przypadków omówią rozwiązania, które sprawdzają się w praktyce, a także podpowiedzą jak omijać pułapki marketingowe. Zwrócą uwagę, kiedy niska cena generuje wysokie koszty użytkowania lub zmniejszenie bezpieczeństwa.

Rok 2019 to bez wątpienia rok logistyki. Robotyzacja, automatyzacja, sztuczna inteligencja, autonomiczne pojazdy i wózki widłowe, innowacje i ciągłe zmiany. Na Konferencji dowiemy się jak dostosować się, zmniejszać koszty i wybierać właściwe rozwiązania. Bezpieczeństwo przy zakupach i wynajmie budynków magazynowych, wyposażenia, polis ubezpieczeniowych oraz finansowaniu to tematy które czynią z wydarzenia kluczowy moment polskiej społeczności magazynowania i logistyki. O metodach zapobiegania zwiększeniu kosztów energii, przy gwałtownym wzroście cen, poprzez oszczędności, magazynowanie i autoprodukcję energii rozmawiać będziemy w gronie specjalistów i użytkowników centrów logistycznych. Sponsorem Konferencji jest firma Ecoenergia, a partnerem merytorycznym związanym z gospodarowaniem energią jest Narodowa Agencja Poszanowania Energii S.A.

Konferencja Specjalistów Logistyki adresowana jest do pracowników działów logistyki, dyrektorów, kierowników, właścicieli firm a także wszystkich osób związanych w firmie z magazynowaniem i produkcją oraz praktyków, w szczególności logistyków, służb utrzymania ruchu w zakładzie, ekonomistów, osób odpowiedzialnych za zakupy, inwestycje, jakość i bezpieczeństwo w hali, jak i innych osób, którym bliska jest tematyka Konferencji. Na Konferencji spotkamy także przedstawicieli władz samorządowych, inwestorów i operatorów logistycznych. Wśród towarzyszących Konferencji punktów wystawowych, jednym z wystawców będzie wyłączny importer wózków widłowych UniCarriers.

Przyjmowane są jeszcze zgłoszenia wystawców i sponsorów na Konferencję Specjalistów Logistyki. Zaprezentuj się przed liderami i ekspertami polskiego rynku magazynowego i logistycznego: http://www.konferencja-specjalistow-logistyki.jartom.com/pakiety-sponsorskie-powierzchnie-wystawiennicze

Program wydarzenia znaleźć można pod adresem http://www.konferencja-specjalistow-logistyki.jartom.com/program

Polska Izba Konstrukcji Stalowych wraz z czasopismem Konstrukcje Stalowe objęła wydarzenie patronatem. Patronat naukowy sprawuje Wydział Inżynierii Lądowej Politechniki Warszawskiej z Zespołem Konstrukcji Metalowych, a merytoryczny COBRO – Instytut Badawczy Opakowań, Konfederacja Budownictwa i Nieruchomości oraz Wyższa Szkoła Bankowości Bydgoszcz Toruń kierunek Logistyka.

Organizatorem wydarzenia jest JARTOM Real Estate (http://www.jartom.com/), firma świadcząca zaawansowane usługi doradcze przy wynajmie i sprzedaży hal. Podczas Wydarzenia podzieli się z Państwem unikalnym doświadczeniem, zebranym przez ponad 25 lat działania jako doradca na rynku nieruchomości magazynowych i produkcyjnych.

30-11-2018

Bydgoszcz. Rusza rozbudowa ul. Kujawskiej

W czwartek (29 listopada) w Bydgoszczy podpisano umowę na rozbudowę ul. Kujawskiej. W jej zakres wchodzi budowa nowego torowiska, jezdni, dróg rowerowych i przebudowa dwóch rond. To jedna z najbardziej oczekiwanych inwestycji w transport publiczny w tym mieście. Za prace budowlane odpowiadać będzie konsorcjum, z udziałem firmy „Gotowski”. Wartość inwestycji to 167 mln zł.

Do tej pory tramwaje obsługujące największe osiedla na tak zwanym  górnym tarasie miasta mogły kursować wyłącznie z wykorzystaniem  torowiska wzdłuż ul. Perłowej. Dla mieszkańców Wyżyn i Wzgórza Wolności była to znacznie dłuższa trasa, dlatego w drodze do centrum wybierali częściej linie autobusowe lub własny samochód. Wraz z rozbudową ul. Kujawskiej to tramwaj stanie się najwygodniejszym środkiem transportu. Linie kursujące z pętli na Kapuściskach lub Glinkach  będą mogły jechać po wydzielonym torowisku wzdłuż ul. Wojska Polskiego, Kujawskiej i Bernardyńskiej i w kilkanaście minut dotrą do centrum. Jednocześnie rozbudowana będzie też infrastruktura dedykowana pieszym, rowerzystom oraz kierowcom.

Umowę na wykonanie prac budowlanych zawarto 29 listopada. Będzie za nie odpowiadać konsorcjum firm zbudowane z trzech podmiotów: Przedsiębiorstwa Robót Drogowo-Inżynieryjnych z Torunia, firmy „Gotowski” z Bydgoszczy oraz Przedsiębiorstwa Inżynieryjnych Robót Kolejowych Tor-Krakz Krakowa. Wartość prac budowlanych to 167 mln zł.

– To dla nas bardzo ważny kontrakt – mówi prezes firmy Gotowski, Marek Gotowski. – Od początku wspólnie z naszymi partnerami budowaliśmy ofertę, która okazała się najlepsza dla inwestora. Po drugie to kolejne zlecenie realizowane w naszym rodzinnym mieście. To również zadanie pozwalające wykorzystać nasz potencjał. Niestety w ostatnie miesiące są bardzo trudne dla firm z branży budowlanej. Wszystkie ryzyka związane ze wzrostem cen usług i materiałów budowalnych obciążały wykonawców. Dodatkowo wielu zadań z przyczyn niezależnych od wykonawców nie kończy się w terminie, co wpływa na wyniki finansowe. W pierwszej kolejności ze względu na obszar oddziaływania inwestycji – ścisłe centrum miasta i przebieg drogi krajowej nr 25 –  będziemy przygotowywać z zamawiającymi optymalną organizację ruchu. Chcemy możliwie szybko rozpocząć prace geodezyjne, rozbiórki i usuwanie pierwszych kolizji. Główne prace budowlane rozpoczną się wiosną.

Zakończenie prac budowlanych planowane jest za dwa lata. Inwestycja będzie  objęta też długą, 8-letnią gwarancją. Warto podkreślić, że wcześniej inwestor – Miasto Bydgoszcz, do obsługi nowej trasy zamówił 15 nowoczesnych tramwajów. Ich dostawy zostaną sfinalizowane w najbliższych miesiącach.  

Inwestycja zakłada budowę nowego torowiska tramwajowego i drugiej jezdni na odcinku od ronda Kujawskiego do ronda Bernardyńskiego. Konieczna jest także modernizacja obu rond oraz dróg dojazdowych. Ulica Bernardyńska przebudowana zostanie od ronda Bernardyńskiego do mostu. Po stronie wschodniej posiadać będzie układ ścieżek i chodników połączony z traktami spacerowo-rowerowymi położonymi na nabrzeżu Brdy. Od strony zachodniej trakty zostaną przebudowane do placu Kościeleckich.

Ciąg Wały Jagiellońskie –Toruńska będzie rozbudowany do dwóch jezdni od ul Długiej do ul. Babia Wieś. Rondo Kujawskie ze względu na konieczność zmniejszenia pochylenia linii tramwajowej musi zostać obniżone. Linia tramwajowa pomiędzy dwiema jezdniami ul. Kujawskiej również będzie na znacznym odcinku znajdowała się poniżej poziomu jezdni. Będzie to wymagało budowy murów oporowych. Na jezdni wschodniej ul. Kujawskiej wydzielony zostanie również buspas. Przy rondzie Kujawskim powstanie również parking typu P+R (Park&Ride).

Wszystkie rozwiązania dostosowane będą do osób niepełnosprawnych, co oznacza m.in. budowę pochylni dla wózków czy wyposażenie sygnalizacji drogowej w sygnalizatory dźwiękowe, wbudowanie elementów ryflowanych ułatwiających orientację osobom niepełnosprawnym.

Z ronda Kujawskiego torowisko zostanie od razu wyprowadzone na fragmencie ul. Solskiego. Ułatwi to w przyszłości dalszą rozbudowę linii w kierunku osiedla Błonie, a do tego czasu odcinek ten ma pełnić funkcję toru odstawczego. Zlikwidowana zostanie natomiast pętla przy ul. Karpackiej, ponieważ jej dalsze istnienie jest niemożliwe, między innymi z uwagi na konieczność obniżenia ronda.

Komplementarnym zadaniem dla rozbudowy ul. Kujawskiej jest trwająca rozbudowa pętli przy ul. Magnuszewskiej oraz przebudowa węzła Szarych Szeregów na osiedlu Kapuściska. Nowy węzeł umożliwi kierowanie tramwajów nadjeżdżających od strony ronda Kujawskiego we wszystkich innych kierunkach (Perłowa, Kapuściska i Glinki).

Rozbudowa ul. Kujawskiej w liczbach:

  • Wartość prac budowlanych -167 mln zł
  • Liczba pasów ruchu – 5 (2 w górę, 3 w dół w tym buspas)
  • Długość rozbudowywanych odcinków dróg – około 2 km
  • Liczba dosadzanych drzew – 658

Inwestor:

  • Zarząd Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej w Bydgoszczy
  • Miejskie Wodociągi i Kanalizacja w Bydgoszczy

Wykonawca:

  • Konsorcjum:
    • Przedsiębiorstwo Budownictwa Drogowo-Inżynieryjnego S.A.(lider)
    • Firma „Gotowski” (partner)
    • Przedsiębiorstwo Inżynieryjnych Robót Kolejowych TOR-KRAK (partner)