Polska Izba Konstrukcji Stalowych

Podstawowym celem działania PIKS jest promocja, reprezentacja oraz ochrona interesów i kształtowanie pozytywnego wizerunku firm członkowskich Izby.

  • English
  • Polski

Targi AUTOSTRADA-POLSKA 2016

W dniach 31.05-2.06 w Kielcach odbyły się XXII Międzynarodowe Targi Budownictwa Drogowego AUTOSTRADA–POLSKA na których Polska Izba Konstrukcji Stalowych była obecna wraz z firmami członkowskimi. Zapraszamy do przeczytania relacji z Targów i współorganizowanej z Instytutem Badawczym Dróg i Mostów konferencji “Stalowe czy betonowe drogowe obiekty mostowe”.

Tegoroczna AUTOSTRADA była szczególna z kilku względów: pierwszego dnia, tuż po otwarciu Targów, duże kolektywne stoisko Polskiej Izby Konstrukcji Stalowych odwiedził w towarzystwie Dyrektora Generalnego PIKS Karola Heidricha i Prezesa Zarządu Targów Kielce S.A. Andrzeja Mochonia Minister Infrastruktury i Budownictwa, Andrzej Adamczyk. Kilka minut później rozpoczęła się konferencja, której Izba była współorganizatorem z Instytutem Badawczym Dróg i Mostów. Wieczorem tego samego dnia, na uroczystej gali, Dyrektor Generalny PIKS odebrał od Zarządu Targów Kielce statuetkę wraz z dyplomem i gratulacjami za 20-lecie istnienia Izby. Kolejnego dnia obroty bynajmniej nie spadły: rano Izba wraz z firmami członkowskimi i partnerskimi świętowała swój jubileusz, a wieczorem uczestnicy Targów biesiadowali przy ognisku.

Trzeba podkreślić, że w tym roku stoisko kolektywne PIKS robiło imponujące wrażenie. Wspólnie z Izbą wystawiły się Firmy: ASMET spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k., IFS Industrial and Financial Systems Poland sp. z o.o., LANKWITZER POLSKA sp. z o.o., METALBARK sp. z o.o. sp.k., MOSTOSTAL KIELCE S.A., MOSTOSTAL KRAKÓW S.A., MOSTOSTAL PUŁAWY S.A., MOSTOSTAL SIEDLCE sp. z o.o. sp.k., SIKA POLAND sp. z o.o., TERMIKA sp. z o.o., URZĄD DOZORU TECHNICZNEGO, VISTAL GDYNIA S.A. i ZinkPower Szczecin sp. z o.o.

Istotnym elementem Targów AUTOSTRADA-POLSKA 2016 była współorganizowana z Instytutem Badawczym Dróg i Mostów konferencja „Stalowe czy betonowe drogowe obiekty mostowe”. Wydarzenie rozpoczął profesor Leszek Rafalski, Dyrektor IBDiM, który powitał uczestników konferencji. Jego wypowiedź uzupełnił w kilku słowach Dyrektor Generalny Polskiej Izby Konstrukcji Stalowych, Karol Heidrich. Następnie referat wprowadzający pt. „Kształtowanie współczesnych obiektów mostowych” zaprezentował profesor Krzysztof Żółtowski z Politechniki Gdańskiej, który przybliżył tematykę nowoczesnych, stalowych obiektów mostowych.

Tematykę stalowych obiektów mostowych o znacznej rozpiętości przęsła jako pierwszy poruszył wyczerpująco Jerzy Bąk, Prezes Zarządu POMOST WARSZAWA sp. z o.o., firmy projektowej specjalizującej się w tego typu realizacjach. Przeciwwagą dla wystąpienia Jerzego Bąka był referat profesora Jana Biliszczuka  z Politechniki Wrocławskiej, który mówił o betonowych obiektach mostowych o znacznej rozpiętości przęseł. Już w pierwszych słowach swojej prezentacji Jan Biliszczuk zapowiedział, że nie będzie szukał odpowiedzi na pytanie dotyczące materiału, z którego powinny być tworzone mosty. Potwierdzając poniekąd słowa przedmówcy, podkreślił on, że wybór zależy od wielu różnych czynników. Po krótkiej przerwie kawowej, gościem Sali E, będącej miejscem konferencji, stał się Jerzy Szmit, podsekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury i Budownictwa. Podkreślił on, że sytuacja gospodarcza w Polsce wciąż wymaga stabilizacji. Bagaż doświadczeń z ostatnich lat jest wciąż widoczny, co nie znaczy, że Polska nie może być na arenie międzynarodowej partnerem godnym zaufania. Ważne, że toczą się tego typu dyskusje i uczestniczy w nich wiele osób. To świadczy o ich randze i potrzebie prowadzenia dialogu, a targi są ku temu doskonałą okazją.

Drugą sesję konferencji, poświęconą małym i średnim obiektom mostowym, rozpoczął moderator, profesor Janusz Rymsza z Instytutu Badawczego Dróg i Mostów, który zaprosił Witolda Koseckiego z firmy EUROPROJEKT GDAŃSK S.A., prezentującego referat pt. „Stalowe obiekty mostowe o rozpiętości przęseł do 50 m”. Kolejnym prelegentem był Krzysztof Nagórko z TRANSPROJEKTU WARSZAWA sp. z o.o., który wystąpienie poprzednika uzupełnił o informacje dotyczące betonowych obiektów mostowych o rozpiętości przęseł od 50 m. Referatem kończącym konferencję było wystąpienie profesora Tomasza Siwowskiego z Politechniki Wrocławskiej, który mówił o kładkach dla pieszych – zarówno stalowych, jak i betonowych. W prezentacji pojawiły się zdjęcia obiektów wartych uwagi, ukazujących pełną gamę rozwiązań technologicznych.

Konferencja zakończyła się dość dyplomatycznym stwierdzeniem, zakładającym, iż nie można jednoznacznie stwierdzić wyższości jednego materiału nad drugim – wybór pomiędzy stalą a betonem zależy od wielu różnych czynników.

Członkom PIKS i wszystkim którzy odwiedzili nasze stoisko serdecznie dziękujemy za wspólny udział w tegorocznej edycji Targów AUTOSTRADA-POLSKA!

Dziękujemy także prelegentom, moderatorom i uczestnikom konferencji!

Obszerna fotorelacja z Targów oraz konferencji w czerwcowym numerze “Konstrukcji Stalowych”.

Zapraszamy do obejrzenia galerii zdjęć.